torsdag 23 april 2015

kroppskomplex

Tänker ni också mycket på hur man vill att kroppen ska se ut?
Är verkligen någonting ALLA tänker på.
Jag kan bara tala för mig själv nu när jag säger att ungdomarna idag som jag uppfattat det har en väldigt stor kroppskomplex. Killarna ska gå på gym, magrutor stora armmuskler. Ja vältränade.
Tjejerna ska ha snygg röv och stor bröst. Smala och även de lite vältränade.
Jag tycker verkligen att det är sjukt.
Kolla här...
Jag var mobbad hela högstadiet för min vikt.
Jag brukar fråga mig själv frågan om de som mobbade mig hade sett annorlunda på mig om jag var smal...?
Själv så tror jag att det är så.
Men då kommer den stora frågan...
Även om man är för smal/tjock så ändras man ju inte man skulle gå ner i vikt eller går upp i vikt?

Man är ju fortfarande samma människa fast med en annan kropp.
Så varför kan man inte lära känna en människa som är större eller mindre i kroppen?
Bara för att någon tycker att det är fult/äckligt att någon ser ut som den gör så behöver man inte öppna käften alls!

Tänk om det var en vältränad och skitsnygg kille som alla tjejer verkligen hängde efter, visade sig vara ett svin? 
och tänk nu tvärt om...

Om det var en kille som har en normal/smal/överviktig kropp som ingen ens kollade åt... Men han är världens bästa...?
Det jag vill komma fram till är att varför ska man bara ska kolla på hur människor ser ut på utsidan och inte insidan. 

Jag tycker verkligen att insidan är det viktigaste!

vad tycker ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar